LinaTherese

One weekend in Paris

Publicerad 2015-03-01 20:42:39 i Allmänt,

Den här helgen hade jag äntligen lite svenskt besök i Parre. Ronja och Lina hemifrån Eskilstuna kom hit! De hade hyrt en jättemysig lägenhet i närheten av Republique som vi bodde i.
Jag åkte in i fredags kväll och så gick vi och käkade. Vi var så trötta och tänkte gå hem vid 00, men när vi var 40 meter från lyan så hittade vi en awesome bar som hette Le Dude, och hade temat The big Lebowski (som är en film, för dem som icke vet). 
Det var proppfullt med massa snygga människor, så vi tyckte vi passade in där och trängde oss in. Drack billig öl och hade skoj! Vi träffade en frankofon som hette Steve. Han var rolig och en lär se honom igen!
I säng vid 3.
 
 
Igår, lördag, så tog vi lite sovmorgon och begav oss till Montmartre vid 13. Guidade runt brudarna i mitt favvo hood! Träffade en fralla som hette Penelope och hade spetskrage på sig. Dog lite!
 
 
På eftermiddagen gick vi hem och tog en tupplur, vilket är obligatoriskt när man turistar i Paris.
Därefter gjorde vi oss iordning och gick till Republique och käkade.
Mätta och belåtna gick vi sedan tillbaka till Le Dude, även denna kväll. Drack white russians och hade det fint. Sånt himla bra ställe! Det kändes som om man var på en hemmafest och allt var väldigt familjärt, alla pratade med alla (förutom med oss, då). I'll be back!
 
 
Imorse så åt vi frukost ute, innan vi gick hem och packade ihop vårat pick och pack.
Därefter så åkte vi till Centre Pompidou och var lite kulturella, hehe.
Kikade massa i vintagebutiker i Le Marais och hamnade sedan på ett café, innan det var dags för brudarna att åka mot flygplatsen.
 
 
Den här helgen har varit så himla bra och fin och det har känts så härligt att bo i Paris.
Jag har pratat så sjukt mycket franska och är så glad och stolt för det. 
Trots detta så har jag bestämt mig för att flytta hem till Malmö!
Det blir bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela