LinaTherese

Les derniers jours

Publicerad 2015-03-24 22:06:01 i Allmänt,

Söndagen var riktigt fin till en början. Efter lunch så mötte jag Laura och drack te/kaffe på L'Avenue. Pratade länge innan vi tog en promenad runt på Maisons-Laffittes söta små gator! Därefter avslutade vi med en awesome efterrätt på Cosy. 


Gick sedan för att hämta min cykel. Den var då borta! Japp! Supersnodd. Fick gå hem.

Väl hemma så mötte jag våra grannar. De frågade hur min dag varit (de är jätteeeetrevliga) och jag berättade om cykeln. 
DÅ gav de mig en cykel! 
VA!? 
De hade fyra cyklar i källaren som bara stod där. "Det gör inget om den blir snodd", sa han! Dog av tacksamhet! Han är britt och hon är tysk och de har tre fina flickor. De har även släkt i Malmö och jag tror det är därför de tycker om mig extra mycket. Ska alltid prata om Sverige, haha! 

Igår var det måndag! Kände mig som skit så jag stannade hemma från skolan. Var produktiv på annat vis istället. Tvättade och sökte massa jobb. Carpade lite sol på balkongen! 


Idag efter drop off så åkte jag med George, Manon och Marilen till grannstaden Sartrouville. Där ligger nämligen ett köpcentrum som har ett jätteeeestort Carrefour (matbutik i Frankrike). Det är typ som Coop forum/Ica maxi... Att de har ALLT! Jag hade aldrig varit där men satan i gatan vad yr jag blev när jag kom in där. Det var så stort och så mycket och så mycket folk fast klockan bara var 9:30.

Varje avdelning var så sjukt stor, och de hade bl.a. en sushi-disk där asiater stod och gjorde sushi, och en pizza-disk. Och stora akvarier med humrar i. 
Sprang i 10 minuter och letade efter bananer. Det blev inga! Det blev äpplen, jordgubbar och skor för min och Marilens del. 



Vi åt frukost och åkte sedan tillbaka till ML vid 10:30. 

Väl hemma så satte jag igång med jobbsökandet. Jag har de senaste 3 veckorna sökt över 40 jobb i Malmö! 40 JOBB! Det är mer än vad jag sökt i hela mitt liv. 
Och INGEN har svarat. Känns bra, det här... Not. Vill bara hem och ha ett normalt jävla liv, ett jobb. Ska det vara för mycket begärt!? 

Lekte sedan rockstjärna med ikopplad elgitarr och åt pasta. Allt jag äter. Fettet angriper. 

Hämtade sedan Astrid vid 16:30. Åkte hem och åt mellis. OCH hämtade sedan Lucas vid 18, då han kom hem från sin skolutflykt där de hade fått se hur man levde förr i tiden och lära sig göra upp eld. I spöregn. För ja, det har spöregnat idag!  


Nu ska jag avlida i sängen och singel-gråta. Hejdå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela