LinaTherese

Girls just wanna have fun

Publicerad 2015-03-22 13:09:10 i Allmänt,

I fredags kväll så mötte jag Laura och Marilen och gick till Rock out i Maisons-Laffitte. Det var jättekul! Det var jättemånga andra au pairer där! Dels folk vi känner och så andra nya bekantskaper. 

Vi träffade även några fransoser som vi pratade en hel del med. Baren stängde och alla andra drog, men jag var kvar med de fyra killarna och stod på gatan och pratade fram tills 02. Jättetrevliga var dem! BEHÖVER franskt folk i mitt liv just nu! Är ju så besviken på att jag inte riktigt lärt känna franskt folk...
Vi bytte nummer och skulle försöka ses nästa fredag igen. 


Igår vakande jag lite bakis vid 12:30. Ryckte upp mig och tog en promenad till Apoteket, som såklart var stängt! Sååå franskt. Att de inte har några öppettider på dörren, som om de bara har öppet lite när de vill! 
Åt sedan lunch med familjen väldigt länge. Drack vin och pratade massor med mina värdföräldrar. 
Sen så pluggade jag en hel del. Ska redovisa imorgon i skolan. Närmare bestämt om Restaurang Akropolis i Eskilstuna, haha. 

Tog ett långt bad och gjorde mig sedan iordning. 
Vid 18:30 cyklade jag till tåget för att åka in till Paris och träffa Jess. 
När jag sitter vid perrongen så kommer en kille fram och frågar något och jag ursäktar mig att min franska inte är så bra.
Han börjar då prata järnet på asbra engelska och det slutade med att vi pratade hela tågresan och att han tog min mailadress. Är riktigt glad att han började prata med mig! Ville typ inte gå av tåget... Vi får se om han hör av sig! 

Mötte Jess vid Republique och gick till Cafe du Temple och käkade asgod mat och avslutade med en Piña Colada. 

Jag satt med ryggen mot fönstret och helt plötsligt så börjar Jess fnittra. Då visar det sig att det är 4 killar utanför som vinkar till oss. När jag vänder mig om så gör de hjärtan med händerna och skickar slängkyssar.
Plötligt trycker en av de sin mobil mot fönstret och visar på att jag ska skriva upp numret som visas på skärmen. 
Gör så och slår sedan en pling. När de fått mitt nummer så gick dem. 
Haha, Asså va!? Så random, roliga saker som hände igår! 


Jag hade jättekul med Jess igår och planen var att gå till någon bar och ta sista tåget hem vid 01. Men jag avled av hemskaste mensvärken och Jess tyckte så synd om mig och tvingade mig att åka hem. 
Så jag var i säng vid midnatt och det var egentligen inte helt pjåkigt!

Idag blir en chill dag! Men ska nog möta Laura senare och dricka te. Mysitt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela