LinaTherese

Maisons-Laffitte

Publicerad 2015-02-24 22:35:38 i Allmänt,

Idag så skulle barnen vara med sin farmor så jag fick dagen i princip fri.
Vi åt frukost och så far de sin kos!

Planen för dagen var att åka till Paris men insåg ganska fort att sängen var mer lockande. Så spenderade x antal timmar där!

Ryckte upp mig vid 15:30 och hoppade på cykeln. 
Åkte runt i Maisons-Laffitte och fascinerades över hur fint det är. 
Solen sken (minus 5 minuter av spöregn) och fåglarna kvittrade! 


Jag blev stoppad av en snubbe som uppenbarligen låtsades leta efter slottet, som såklart var precis framför näsan på oss. Slutade med att han ville ha mitt nummer och jag försökte ge honom fel nummer men det sket sig....
Blir så trött på alla franska snubbar som kommer fram och vill bjuda ut en. Leave me alone! Eller var snygg, åtminstone...

MEN var glad att jag lyckades prata en hel del på franska med honom och när jag sedan var på biblioteket för att lämna och låna bok så gjorde jag det helt på franska. 
Klarade av detta, ja. 
Men fruktar så inför det franska tal jag ska hålla på måndag i skolan. Fruktar så mycket att jag inte ens börjat skriva på det! 

Handlade sedan lite och cyklade hemåt med ett leende på läpparna.
Vid 18:15 kom barnen hem och mamman strax därefter.

Chillar nu i sängen med film och peanut butter cups (som jag unnat mig):


Vi får se vad morgondagen bringar. Hoppas på att veckan springer förbi, för nu vill jag ha helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela